Cum ar fi sa putem avea de la personalitatile noastre favorite sau de la artisti, actori operele la care lucreaza impartasite cu fiecare fan in parte in timp real, fara sa mai treci prin marile companii si sa platesti in plus? Acum e posibil asa ceva datorita tehnologiei blockchain care isi face loc incet, dar sigur, si in industria media si entertainment.
Controlul proprietatii si distributiei de continut e foarte greu pe Internet. Aplicatiile Web3 ii ajuta pe creatori sa monteizeze mai eficient si mai simplu tot ce reusesc sa scoata pe piata intr-o anumita perioada. De la contractele smart la pietele NFT, tehnologia blockchain poate proteja foarte usor industria media si entertainment si creatorii din interiorul sau, mentinandu-se si integritatea datelor, in paralel cu o mai buna targetare a clientilor, consumatorilor.
Tehnologia blockchain transforma radical, deja, industria media & entertainment. Se reduce pirateria mult mai eficient, creste transparenta, artistii si personalitatile importante sunt conectate direct cu fanii, se verifica raritatea si provenienta obiectelor digitale de colectie. Cu alte cuvinte, tehnologia blockchain va schimba radical modul in care continutul e creat, distribuit si consumat.
Poate cea mai importanta aplicatie a tehnologiei blockchain in entertainment si media este legata de plata redeventelor. Contractele smart vor automatiza si vor simplifica platile, artistii si creatorii de continut vor primi direct banii, fara intermediari care sa ia si ei comisioane. Distributia platilor este in timp real, fiecare creator, personalitate din media va primii banii cuveniti.
Pentru consumatorii de media si entertainment, tehnologia blockchain va duce la crearea de experiente mai imersive. NFT-urile vor fi legate direct de personalitatile din media si din entertainment si de creatia lor, vor fi detinute de catre consumatori. Magazinele online unde se vor distribui si comercializa NFT-uri nu vor mai fi „deranjate” de intermediari si de costuri suplimentare, tranzactiile vor fi directe si mai usoare.
In entertaiment vom avea continut web3 si interactiv activ, pentru experiente personalizate si interactive, dinamice, consumatorii nu vor mai fi doar simpli spectatori. Se va participa in concerte virtuale fara efort, implicarea directa activa in timp real va fi posibila, evenimentele live vor fi influentate de public via tehnologia blockchain.
Industria entertainmentului era si asa una centralizata prin definitie, cu putere foarte mare, profituri concentrate mai mult la nivelul studiourilor, label-urilor, editorilor, intermediarilor. Acum insa avem tehnologia blockchain care va ajuta la descentralizarea industriei in privinta continutului creat, finantat, distribuit si monetizat. Modelele de finantare ale afacerilor din industrie se vor schimba radical, vom vedea modele fractionalizate, fanii vor investi in proiecte via campanii crowdfunding tokenizate. Distributia returnarilor si urmarirea contributiilor sunt automatizate via blockchain in media si entertainment.
Proprietatea intelectuala e mai bine pazita daca se implementeaza corect tehnologia blockchain in entertainment si in media, monetizarile vor fi corecte de fiecare data, fiecare primeste in functie de cat merita si de implicare, transparenta e mai mare indiferent de ce se intampla in industrie, stii clar cine va raspunde pentru esec
O problema majora a tehnologiei blockchain implementata in media si entertainment este scalabilitatea. De multe ori va fi intalnita congestia, taxele prea mari per tranzactii in perioadele cand cererea e foarte mare. Se adauga si distanta fata de audientele principale, pentru ca platformele bazate pe blockchain se bazeaza pe comunitati de nisa, dar si legislatia care tot evolueaza si nu e nimic cert in privinta media si entertainment.
Alte beneficii ale blockchain in industria media si entertainment:
- microplati, tranzactii via portofele crypto, pentru consum de continut, continutul e sustinut direct si se plateste pentru el direct;
- valori imuabile ale anunturilor publicitare-totul e transparent, vezi interactiuni cu site si produse in timp real, combati frauda, platesti doar pentru vizualizari „genuine”, optimizezi eficienta campaniilor de publicitate online;
- Fara intermediere-prin contracte smart si tokenizare scapi de intermediarii din lanturile de aprovizionare, interactiunile artist-fani sunt directe, costurile se reduc, implicarea fanilor e mai mare;
- Protejarea vietii private si de fraude-nu se mai poate „fura” asa orice ce tine de continut de orice fel, stii ce se intampla cu un continut de la creare la consum;
- In televiziune se verifica usor active digitale si se previn videoclipurile fake, se plateste pentru continut, canale media, de entertainment specifice, NTF-urile adauga exclusivitate in era in care facem streaming oriunde si de pe orice;
- In distributia de film-primesti bani doar in functie de audienta reala si de „reach”, plasarea de produs e mai eficienta si ea, la fel si acuratetea preturilor plasarilor de reclame. Stii clar informatii despre identitate, proprietate si copyright legat de continuturi;
- In muzica ai plati transparente, tracking pentru streaming, distributie fair. Contractele smart, NFT-urile, microplatile vor revitaliza industria.
Viitorul tehnologiei blockchain in media si entertainment este unul complex, depinzand de evolutia unor noi tehnologii precum VR, AR, IA, dar si de modul de raportare a actorilor importanti din industrie la tehnologia blockchain.