Inteligenta Artificiala e din ce in ce mai prezenta in viata noastra dupa momentul lansarii ChatGPT. Era firesc ca marile companii care detin servicii si aplicatii pentru telefoane smart sa profite de pe urma acestui avans colosal al tehnologiei si sa foloseasca noile modele si parteneriate cu firmele care au deja modele uriase care pot face aproape orice pentru a dezvolta noi functii si caracteristici pentru produsele deja existente pe piata. Truecaller si Microsoft au inceput deja sa lucreze la o caracteristica interesanta a asistentului de la Truecaller, raspunsul cu vocea digitala a utilizatorului in loc de vocea generata pe calculator pe care o stim cu totii din Call Centere si robotii clasici de la apelarea serviciilor Call Center.
Stim deja de casuta vocala si de vocea de la robotul de la aplicatia pentru Relatii Clienti de la companiile de telefonie mobila. De multe ori vocea nu e deloc naturala, este destul de suparatoare si plictisitoare, este generata pe calculator cu ajutorul unor modele primitive fata de cele pe care le vedem astazi in aplicatii moderne precum ChatGPT.
De cand a luat avant insa Inteligenta Artificiala si modelele care pot invata si raspunde in timp real la orice fel de input, de tipul ChatGPT, cursa pentru crearea unor versiuni sintetice cat mai aproape de realitate ale vocii umane este una din ce in ce mai competitiva si mai complexa.
Truecaller, compania recunoscuta la nivel mondial datorita serviciului caller ID, a anuntat recent ca va permite clientilor sa foloseasca asistentul bazat pe AI pentru a raspunde la apeluri cu propria voce, deci cu vocea utilizatorului.
Pentru cine nu e familiarizat cu notiunea de Caller ID este bine sa precizam ca e vorba despre un serviciu de telefonie care arata numele, numarul de telefon al persoanei care te suna. Asa stii pana sa raspunzi cine te apeleaza si informatii esentiale despre apelant. Intai se transmite Caller ID-ul, numarul de telefon al apelantului spre telefonul apelat, dupa care vine Calling Name Delivery, serviciu aditional, care asociaza numarul de telefon cu un nume, ca sa vezi si numele si nu doar numarul de telefon. CNAM se bazeaza pe baze de date mentinute de companiile de telefonie mobila.
Cum e posibil sa avem ceva, sa raspundem cu propria voce, desi nu noi raspundem la apeluri? Parteneriatul cu Microsoft a permis folosirea tehnologiei Personal Voice, introdusa deja din noiembrie anul trecut, 2023, ca parte din proiectul Azure AI Speech. Cu Personal Voice, asistentul de la Truecaller, care e disponibil de ceva vreme utilizatorilor care platesc pentru serviciile companiei, va reusi sa genereze o voce umana, apropiata foarte mult de cea a utilizatorului pentru a intampina si a raspunde apelantilor.
In prezent, Truecaller are doar versiuni generate pe calculator pentru voce si raspuns la apeluri pentru clienti, pentru preluare mesaje, evaluare apeluri necunoscute, raspuns in numele utilizatorului sau chiar inregistrare de apeluri.
Ca sa se ajunga la o voce identica cu vocea utilizatorilor via AI, utilizatorul va inregistra un script de cateva secunde pentru a avea o copie digitala si isi va da acordul pentru prelucrarea datelor audio. Din acel moment asistentul Truecaller va raspunde la apelurile primite cu vocea digitalizata a utilizatorului, una foarte reala fata de ce avem in prezent.
Daca inainte de aceasta modificare Truecaller permite prin asistentul sau si editarea intampinarilor, mesajului de introducere, de deschidere dinaintea apelurilor preluate, acum Truecaller iti permite doar sa folosesti vocea ta recreata cu AI si a blogat mesajele preexistente de intampinare cu voce generata pe calculator. Cei care suna vor sti clar ca aud o versiune digitala a vocii celui apelat.
Restul raspunsurilor se vor personaliza in functie de dorintele clientilor Truecaller. Serviciul Personal Voice de la Microsoft adauga si un watermark la orice fel de voce generata, discurs generat ca sa se poata detecta mai usor versiunea audio sintetica. Din perspectiva companiei Truecaller va fi o revolutie aceasta schimbare, preluarea apelurilor si raspunsurile nu vor mai fi deloc la fel ca pana acum, experienta cu Truecaller Assistant va fi mult mai buna. Pe viitor parteneriatul cu Microsoft va permite Truecaller sa vina cu si mai multe inovatii pornind de la AI si de la integrarea sa in serviciile deja oferite pe piata.
In urmatoarele saptamani, utilizatorii care platesc deja si au Assistant de la Truecaller vor vedea aceste schimbari, asta daca se afla la inceput in SUA, Canada, Africa de Sud, Australia si India, Suedia, Chile. Primul canal care va avea aceste schimbari implementate va fi cel Beta, deci aplicatiile Beta ale Truecaller vor avea prioritate la activarea noilor modificari, dupa care vor urma si alti utilizatori ai versiunii stabile de pe pietele eligibile.